Herenboeren

Een online campagne voor nieuwe Herenboeren

Herenboeren Nederland

Samen duurzaam produceren, wat betekent dat eigenlijk?

Herenboeren Nederland ondersteunt burgers bij de ontwikkeling van natuur gedreven coöperatieve Herenboerderijen. Zo zijn 200 huishoudens samen eigenaar van een boerderij en hebben ze een boer in dienst die precies het eten produceert wat ze nodig hebben. Herenboeren Nederland vroeg ons een video te ontwikkelen waarin we toekomstige leden bewust konden maken over wat het nu écht betekent om een Herenboer te zijn.

Online video campagne

Ons advies was om naast de video een online campagne te ontwikkelen waarin deze boodschap op meerdere manieren verteld kon worden. Om zo mensen echt een idee te geven over wat het betekent om een Herenboer te zijn. Hiervoor bedachten we verschillende video formats die elke maand terugkwamen.

Wat betekent het om een herenboer te zijn?

We lieten mensen kennis maken met het echte ‘herenboerengevoel’, behandelde prangende vragen die er bestonden rondom het Herenboeren lidmaatschap. En we zetten de échte werknemers van de Herenboerderij in het zonnetje (dit waren de kippen,varkens en runderen.) Hieronder een aantal voorbeelden van de interacties die dit opleverde.

``Haar ervaring, nieuwsgierigheid, verwondering en betrokken houding hebben geleid tot een mooie set van korte filmische pareltjes; pareltjes die mensen hebben geraakt en verleid om in beweging te komen!``

douwe korting
Douwe Korting Herenboeren Nederland